Ügyintézők:
+36 30 182 8900 / 2
2-es mellék
8:00-17:45

Iroda és ügyfélszolgálat
E-mail: info@futarszolgalat.hu  
1097. Budapest, Kén utca 6.

Céginformációk

Nyomkövetés

Azonostó:

Ügyintézők:
+36 30 182 8900 / 2
2-es mellék
8:00-17:45

Iroda és ügyfélszolgálat
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. 
1097. Budapest, Kén utca 6.

GYIK

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK (GYIK)

 

1. Mikor lehet rendelést leadni?

Munkanapokon reggel 08.00 - 17.45-ig. Interneten 7 x 24 órában. Ügyintézőink a következő munkanapon reggel 8 óra után dolgozzák fel a munkaidőn kívül érkezett leveleket és megrendeléseket. 

2. Külföldre is szállítanak?

A Nemzeti Hírközlési és Médiahatóság Hivatala bejegyzésével engedélyezte a FUTAR.HU Logisztikai Kft. részére a belföldi és a nemzetközi szolgáltatásokat. A nemzetközi szolgáltatásokról az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen vagy telefonon a +36 70 770 07 07 számon a 3. melléken kaphat felvilágosítást. Információk a szolgáltatásról itt olvashatóak.  

3. Mekkora és milyen tömegű küldemény szállítását vállalják?

A megrendelésnél kérjük mindig adja meg a csomag(ok) méreteit és súlyát/tömegét. A kis csomagos szolgáltatásban 40 kg-ig, a túlméretes és speciális szolgáltatásban 300 kg-ig raklapos szolgáltatásnál 24 raklapig vállalunk megbízásokat. Különleges igény esetén érdeklődjön ügyfélszolgálatunknál.   

4. Miket szállítanak?

Próbálunk minden megkeresésre megoldást találni.
Kis csomagok: Ajándékok, DVD, CD, autó alkatrészek, virág, film, szendvics, kis csomag, web áruházi rendelés, dokumentum, levél, rendezvény jegy, újság, folyóirat, könyv, hardver, szoftver, nyomtató kellékanyag, toner, kazetta, papír, fotó, térkép, irat, játék, mobiltelefon, kulcs, kép, ruhanemű, sportfelszerelés, plakát, névjegy, bor, étel, ital, stb.

Túlméretes termékek: un. fehéráruk vagyis háztartási gépek, kisebb vagy lapraszerelt bútorok, csomagolt kerékpárok, sportgépek, szaniterek, nyílászárók, épületgépészeti termékek, autó alkatrészek stb. Szennyezett termékeket egyáltalán nem tudunk szállítani. Lásd még a következő két pontot is.

5. Csomagolás milyen legyen?

Megrendelő köteles a küldeményt biztonságosan becsomagolni úgy, hogy a szállítás és a tárolás folyamán a belső áruvédelem – azaz a csomagoláson belüli elmozdulás, sérülés lehetősége elleni vedelem – is mindvégig biztosítva legyen. A küldemény csomagolása akkor megfelelő, ha biztosítja, hogy a küldemény külső megsértése nélkül a belső tartalomhoz ne lehessen hozzáférni. Amennyiben a küldemény külső felületén megbontás vagy sérülés nem tapasztalható, vélelmezni kell, hogy a belső tartalom sértetlen. Ez utóbbi esetben a Fuvarozó akkor sem felelős, ha később a csomagolás megbontásakor kiderül, hogy a belső tartalom megsérült. A csomagolás külső vagy belső hiányosságából – például a csomagon belüli elmozdulásból, sérülésből – származó bármely kárért a Fuvarozó nem tartozik felelősséggel. 

Csomagolási ajánlások: Szeretnénk, ha áruja épségben megérkezne. A futárszolgálatunk tömegesen kezeli a küldeményeket. A belföldi gyűjtő szolgáltatás során a csomagokat több jármű szállítja, többször szortírozzuk - megfelelő méretű autóra, útirányra optimalizáljuk. A raktári munka során halmozzuk és a raktérben ismételten egymásra helyezzük az árukat. Ezért nagyon fontos küldeménye megfelelő csomagolása. A megfelelő csomagolás minden esetben az árut feladó felelőssége, annak minőségét a futár a helyszínen nem tudja megállapítani és nem kötelessége vizsgálni. Általánosságban elmondható, hogy a gyári csomagolás felel meg a biztosítási feltételeknek. A gyakorlatban ez nem mindig biztosítható, ezért a következő alapvető tanácsokat mindenképpen érdemes betartani.

- a küldeményen mindig jól olvasható címzést helyezzen el,

- a több darabos küldeményeit számozza be pl. 3 db esetén tegyen 3/1, 3/2, 3/3 jelzést a dobozokra) 

- a darabszámnak nincs hatása az árra, egyszerűbb kezelni és biztonságosabb szállítani 4 db 20 kg-os küldeményt mint egy 80 kg-ost.

Kartondobozok:

- a legjobban a kartondobozos csomagolás felel meg a futárszolgálati munkafolyamatoknak,

- vastag ragasztószalagot használjunk ne kötöző anyagot (beakadhat a szortírozásnál), a ragasztószalag legyen H alakban, ne engedje a keresztirányú ragasztószalag a dobozt kinyílni,   

- törékeny árukat hungarocell borítással és élvédő kartonnal kell feladni, érdemes a törékeny jelzést is több feltűnő helyen elhelyezni a küldeményen,

- gépek kezelőgombjait, üvegfelületeit hungarocellel vagy dupla hullámkartonnal kell védeni.

Paletták:

- a dobozokat több sorban egymástól eltolva halmozzák egymásra, ahogyan a kőműves rakja a téglákat,

- a sorok közzé tegyenek teherelosztást biztosító elválasztó lapot,

- a rakomány a raklap egyik oldalán sem lóghat ki a paletta szélének síkjából,

- a sík felső lap erősebbé és halmozhatóvá teszi a küldeményt, 

- az áru elmozdulását erős fóliázással vagy pántolással kell megakadályozni,

- a paletta legyen kellően erős, hogy ne szakadjon be a speciális esetben nem egyenletesen eloszló teher (például lábak) alatt.

Mindig szánjon időt az áru átvételére, a csomag gyors kinyitására a sérülések ellenőrzésére. Ezt az 1-2 perc várakozást nem tagadhatja meg a futár vagy a szállító!

Ha mégis megsérül az áru a sérülést az átvételnél a kiszállító sofőr jelenlétében kell dokumentálni. Legjobb fényképet készíteni és a fuvarlevélen pontosan meghatározni a sérülés mértékét. Bizonytalan esetben jobb nem átvenni a sérült küldeményt. Későbbi reklamáció esetén nem bizonyítható, hogy az átvétel előtt történt-e a káresemény.

Csomagolás vagy címzés miatti kizárások:
- nem kielégítő módon csomagolt áruk,
- összepántolt csomagok,
- romlandó, fertőző, undort keltő áruk,
- folyékony, könnyen szétfolyó anyagok,
- postafiókra címzett küldemények,
- hűtve, fűtve szállítandó, hőmérséklet-érzékeny áruk.

6. Mik a szállításból kizárt tárgyak?

Kábítószerek, hallucinogének, szúró-, vágó- és lőfegyver, lőszer, robbanószer, gyúlékony anyag (például: üzemanyagok, benzin, gázolaj, fűtőolaj, folyékony gáz), mérgező, maró vagy egyéb veszélyes vegyi anyag, orvosi-, műszaki- és egyéb gázok, emberi élet veszélyeztetésére, kioltására alkalmas eszközök, közbiztonságra különösen veszélyes anyagok, tárgyak, eszközök, radioaktív anyagok, romlandó élelmiszerek, gyorsfagyasztott élelmiszerek, élő állat, értékpapír, nemesfémek, drágakövek, minden egyéb olyan tárgyat, anyagot, dokumentációt, iratot amely vélhetően veszélyezteti az embereket, környezetet, közbiztonságot, az állambiztonságot, a futárszolgálat eszközeit, alkalmazottait, illetve, azok járműveit.


7. Mennyi idő múlva érkezik a futár és mikor kapja meg a címzett a küldeményt?

A szolgáltatástól függ. A rendelésfelvevők a megrendeléskor a következő információk alapján adnak tájékoztatást.

- indulási cím és érkezési cím,
- a küldemény mérete, tömege, megnevezése, speciális tulajdonságai, mozgathatósága, a feladó és felvételi pont felszereltsége,
- a közlekedési és az időjárási viszonyok.

8. Hogyan tudok fizetni?

Fizethet-e a címzett, vagy harmadik fél?
Természetesen mindkét eset lehetséges, készpénzben vagy átutalással.

Előre jelzett módon bankkártyás fizetés is kérhető.

Belföldi gyűjtő szolgáltatásnál a feladó csak utalással tudja kiegyenlíteni a számlánkat.

9. Szerződés kötésnél mit vállal a megbízó?

Gyakorlatilag csak azt, hogy a megrendelt szolgáltatásokat kifizeti. Ezzel szemben az igényeihez igazított speciális szolgáltatásokat kínálunk. Ügyeit a szerződött partnerek az interneten intézhetik, csomagjaik és utánvétjeik állapotát követhetik.

10. Rendelkeznek-e engedéllyel?

Természetesen a Nemzeti Hírközlési és média Hatóság weboldalán lekérdezhető, regisztrált szolgáltatók vagyunk.

11. Biztosítva van a szállítás?

Igen, a fuvardíj tizenötszörös értékéig.

12. Kinek kell megcímeznie a csomagot? 

A csomagolt küldeményt mindig a feladó címezi meg, pontosabban látja el fuvarlevéllel. 

13. A csomagban egy meglepetés ajándékot szeretnék eljuttatni. Szeretném, ha a csomagon nem lenne megjelölve a feladó. Lehetséges ez?

Megoldható, jelezze a csomagfeladásnál. Ilyenkor általában a FUTAR.HU a feladó. 

14. Mi történik a csomaggal akkor, ha éppen a megadott szállítási címen a kézbesítéskor nem tartózkodik otthon senki?

Mindig kérünk telefonszámot a címzetthez. Megpróbáljuk telefonon elérni. Ha nem érjük el, az árut visszahozzuk a raktárunkba. A feladót értesítjük. Végső esetben visszaküldjük a küldeményt a feladónak, ennek díja az eredeti díj 50%-a.

15. Valamilyen módon tudják nekem jelezni, hogy a csomagot a kedvezményezett rendben átvette?

A szerződéssel rendelkező ügyfelek követhetik küldemények útját. Ez a saját futárral bonyolított szállításoknál azonnali, a partnercégeknél a tőlük kapott információ pontosságának és gyorsaságának függvénye. 

16. Csak 16 órától vagyok otthon.

Ezek a gyűjtő szolgáltatások ilyen lehetőséget nem biztosítanak. Ha megjegyzést kap az ügyintéző megpróbálja teljesíteni, de a futárok reggel 8 és 18 óra között bármikor jöhetnek. Érdeklődjön ügyintézőinknél, illetve ha a rendelésnél megkaptuk az e-mail címét, nyomkövető hivatkozást küldtünk, ott a lekérdezési időben aktualizálva lekérdezheti az időkaput amikor a futár várhatóan érkezik.